Weten wat je aan elkaar hebt
In de loop der tijd heeft Matthijs veel van de gezichten achter de stemmen met wie hij dagelijks handelt leren kennen. “Sommige klanten zie ik jaarlijks, anderen heb ik nog niet ontmoet.” Het is volgens Matthijs in ieder geval belangrijk dat je een goede band met de klant op kunt bouwen, zodat je weet wat je aan elkaar hebt.
De dag begint redelijk vroeg voor Matthijs. “Ruim genomen tussen 6.00 uur en 7.00 uur. Dan hebben we de eerste orders vaak al in onze mailbox hangen of in de app. Ondertussen zijn de inkopers de inkopen van die dag aan het actualiseren. En we hebben ook te maken met veilingen op de dag zelf. We bepalen de verkoopprijzen van die dag en we hebben mensen die prijslijsten invullen en versturen. Dat vergt allerlei communicatie om alles zo gestroomlijnd mogelijk te kunnen laten verlopen.”
Alles, van a tot z
Op de verkoopafdeling moet je iemand zijn die geen schroom heeft om producten te kunnen aanprijzen. “Dan kan het zijn dat een klant belt voor paprika’s, maar dat ik toevallig ook een mooie partij komkommers heb staan. Dan probeer ik die natuurlijk ook onder de aandacht te brengen en als het meezit te verkopen. We hebben hier letterlijk alles van a to z. Van aardbeien tot zuurkool zeg maar, dus er zit genoeg in ons assortiment.”